Over The Sea - Singapore

Hai semuaaa...
August 2018, aku dan kawan kawan dah pon sampai ke Singapura. Highlight trip nya untuk ke Universal Studio Singapore. So yang lain lain nya just tambah itinerary.

Over the sea sangat, bukan jauh pon. 
Aku rasa aku tepek gambar je la kot sebab panjang entry ni kalo aku bercerita.. My very first oversea experience. Sorry, jangan kata I jakun. Baru dapat merasa.haha.

First day tu, flight dalam tengahari ke petang..haha. Rasanya sampai dah petang, sebab cari hostel lagi. Kiteorg memang guna public transport sepanjang kat sini. So kiteorg amik map MRT dan jugak unlimited kad access. Kena bayar SGD20. Kalo tak silap. Tiket USS tu kiteorg beli kat KLOOK. Dapat murah RM201/ sorang. Bajet hangus total MYR 1000 sorang.


Yey sampai



Hollywood



Jurassic Park

Far Far Away


Rumah Shrek

Day 3 - Merlion Park


Sup tulang merah

Main luge
Banyak experience baru aku kat sini. First time naik roller coaster. Gabra betul. Naik ride Transformers.
Main luge pon best cuma nak sampai atas tu, mencabar sikit. Shopping barang kat Mustafa Centre. Semua la ada kat situ. Area Merlion Park pon ok cuma time sampai tu panas terik. Orang pon ramai.

The end-


Comments

Popular posts from this blog

Kuala Rompin_Misi mencari udang galah

Roadtrip Ke Utara 1